Három milliárd tévénézőt ért el a 2019-es világbajnokság

A FIBA kiadta a 2019-es világbajnokság televíziós nézettséget, online követést és közösségi médiát érintő statisztikáit.

A FIBA értékelése szerint az első ízben 32 csapattal megrendezett tornát a helyszínen majdnem 800 ezer néző követte, a legtöbben az amerikai-török mérkőzésen voltak (18 ezer néző). 

190-nél is több országban 70-nél több közvetítési partnerrel dolgoztak, összességében 3 milliárd embert értek el – a számok 80%-kal emelkedtek a 2014-es spanyolországi világbajnoksághoz képest. 

A közösségi médiában robbanásszerű volt a növekedés, másfél milliárd videót néztek meg a közösségi felületeken (48-szor többet, 2014-ben), és két millió mobilapplikációt töltöttek le (hétszeres növekedés). 

A világbajnokság weboldalát 45 millió látogató kereste fel a torna bő két hete alatt, ők 150 millió oldalletöltést generáltak. 

A döntő tévés közvetítésébe Spanyolországban 10 millióan kapcsolódtak be, 6.2 millióan a teljes meccset látták, így az ország legnézettebb kosármeccse lett. Online természetesen a hazai csapatot nézték a legtöbben, a Venezuela elleni összecsapást 52 millió, a Lengyelország ellenit 50 millió néző követte a Tencent szolgáltatásán keresztül. 

A főbb adatok könnyebben „fogyasztható”, grafikus formában:

Mi a véleményed?

blog comments powered by Disqus